INFORMARE IN CONTEXTUL PANDEMIEI COVID – 19

In atentia clientilor care au produse turistice si/sau bilete de avion achizitionate de la agentiile EXIMTUR

Dragi clienti,

Situația speciala pe care o traversam in prezent, cauzata de raspandirea la nivel global a virusului COVID-19, a afectat semnificativ industria de calatorii, consecintele fiind resimtite deopotriva de calatori si de operatorii din turism. In acest context deosebit de dificil, va asiguram ca suntem alaturi de Dvs. depunand eforturi uriase pentru a identifica solutiile cele mai potrivite pentru toti aceia dintre Dvs care aveti produse turistice si/sau bilete de avion achizitionate de la agentiile noastre, cu date de calatorie in perioada supusa restrictiilor sau in cea imediat următoare.

In tot acest demers, de mare ajutor ne sunt calmul, rabdarea si intelegerea Dvs. Atata timp cat vom reusi sa comunicam cu ratiune, avem incredere ca vom gasi impreuna varianta cea mai bună pentru situatia Dvs.

 

Pentru clientii care au achizitionat BILETE DE AVION

In contextul generat de pandemia COVID-19, fiecare companie aeriana si-a stabilit propria politica privind gestionarea rezervarilor afectate de anularea zborurilor ca urmare a restrictiilor de calatorie impuse de majoritatea statelor lumii. Ca atare, orice solicitare de modificare sau restituire in legatura cu biletele de avion achizitionate de Dvs. prin intermediul EXIMTUR va fi transmisa spre solutionare companiei aeriene careia ii apartine biletul de avion, si procesata in conformitate cu reglementarile stabilite de respectiva companie aeriana. Consultantii nostri de ticketing vor face acest demers in numele Dvs, urmand sa va comunice punctual solutiile oferite de catre compania aeriana.

Este important sa intelegeti ca in toate cazurile de comercializare a biletelor de avion catre pasageri/calatori, compania EXIMTUR are calitatea de agent al companiilor aeriene, in sensul ca actioneaza in numele companiilor aeriene in relatia cu pasagerul/calatorul si in baza politicilor acestora. Biletele de avion reprezinta, din punct de vedere legal, contractul de transport incheiat intre compania aeriana si pasager/calator. Compania EXIMTUR, in calitate de agent al companiilor aeriene, a facilitat incheierea contractului de transport intre Dvs., in calitate de pasager/calator, si compania aeriana, emitand biletul de avion si incasand pretul acestuia de la Dvs. in numele operatorului aerian. Imediat dupa incasarea pretului, EXIMTUR a virat aceste sume de bani mai departe, catre compania aeriana. Astfel, EXIMTUR nu a retinut niciodata pretul biletelor, ci l-a platit mai departe catre companiile aeriene, conform regulamentelor internationale care guverneaza activitatea de ticketing. De asemenea, toate conditiile, regulile şi restrictiile aplicabile biletelor de avion achizitionate de Dvs. prin intermediul EXIMTUR sunt cele stabilite de companiile aeriene, independent de vointa noastra.

Pentru clientii care au achizitionat CALATORII si VACANTE IN STRAINATATE

Majoritatea produselor turistice comercializate de catre compania EXIMTUR pe destinatiie externe sunt pachete de servicii de calatorie tip pachete charter, circuite culturale, excursii tematice, etc. oferite spre comercializare de catre agentiile organizatoare specializate in realizarea unor astfel de produse turistice, dar si sejururi individuale (fara transport) pe diferite destinatii.

Compania EXIMTUR actioneaza in aceste situatii ca agentie intermediara, fiind puntea de legatura intre agentiile organizatoare a pachetelor de servicii de calatorie sau furnizorii finali si Dvs, calatorul. Astfel, noi depunem toate diligentele si venim in intampinarea solicitarilor Dvs, asigurand comunicarea cu agentiile organizatoare si furnizorii finali, dar nu putem actiona altfel decat impun acestia, avand in vedere statutul nostru de intermediar, precizat in documentele de calatorie pe care le-am incheiat cu Dvs.

Calitatea noastra de agentie intermediara pentru pachetele de servicii de calatorie revandute de EXIMTUR de la alte agentii organizatoare reiese atat din documentele de calatorii incheiate cu Dvs, cat si din prevederile legale in vigoare din OG nr. 2/2018 (art. 3, p. 1, lit. b) privind pachetele de servicii de călătorie şi serviciile de călătorie asociate, precum şi pentru modificarea unor acte normative.

In cazul in care ati achizitionat de la EXIMTUR servicii de calatorii sau produse turistice in strainatate, cu date de calatorie in perioadele supuse restrictiilor generate de pandemia COVID-19, va incurajam sa acceptati solutiile oferite de catre parteneri (agentii organizatoare, furnizori, prestatori). Va rugam sa intelegeti ca sumele reprezentand avansuri sau sumele integrale ale contravalorii produselor turistice comercializate au fost in parte platite catre partenerii nostri, care, la randul lor, au achitat mai departe catre furnizorii finali, șansele de recuperare a acestor sume fiind minime. Consultantii nostri va vor comunica punctual care sunt optiunile de care puteti beneficia in cazul Dvs.

Totodata, va recomandam sa evitati cererile de anulare pentru servicii si produse turistice externe achizitionate, care au plecari in perioade care nu sunt inca afectate de restrictii de calatorie (si posibil nici sa nu fie). Aceasta pentru ca astfel de anulari ar atrage acum penalizari conform conditiilor standard contractuale, aspect care ar fi in dezavantajul Dvs. Mentionam ca acest punct de vedere este sustinut si acceptat inclusiv de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor.

Click aici pentru a regasi, dupa caz, conditiile contractuale care guverneaza comercializarea produselor turistice externe la care fac referire documentele de calatorie incheiate cu Dvs., Calatorul.

Pentru clientii care au achizitionat CALATORII si VACANTE IN ROMANIA

Majoritatea produselor turistice in Romania pe care le comercializeaza agentiile EXIMTUR sunt servicii unice de calatorie reprezentand, in principal, cazare si masa in unitati de cazare din Romania (Litoral Marea Neagra, statiuni balneare, montane, de odihna, Delta Dunarii, orase in Romania, alte destinatii in Romania).

Compania EXIMTUR actioneaza in aceste situatii ca intermediar, fiind puntea de legatura intre furnizorii finali – unitatile de cazare si Dvs., calatorul. Astfel, noi depunem toate diligentele si venim in intampinarea solicitarilor Dvs, asigurand comunicarea cu furnizorii finali, dar nu putem actiona altfel decat impun acestia, avand in vedere statutul nostru de intermediar, precizat in documentele de calatorie pe care le-am incheiat cu Dvs.

Calitatea noastra de intermediar pentru serviciile unice de calatorie intermediate de la furnizorii finali reiese atat din documentele de calatorie, cat si din Conditiile Generale de Rezervare a Serviciilor Unice de Calatorie si/sau a Serviciilor de Calatorie Asociate.

In contextul pandemiei COVID-19, pentru perioadele afectate de masurile de limitare a deplasarilor si/sau de nedeschiderea unitatii de cazare la care aveti rezervarea, venim in intampinarea Dvs cu urmatoarele optiuni:

  1. Daca Unitatea de cazare nu percepe penalizari si Calatorul este de acord cu modificarea rezervarii intr-o perioada ulterioara, la pretul din sistem, la unitatea de cazare in cauza, se anuleaza fara penalizare prima rezervare. Se face o noua rezervare, impreuna cu toate documentele noi de calatorie si se retine suma initial platita ca avans. Vom face tot posibilul sa va oferim cea mai buna varianta de pret pentru aceasta decalare a sejurului Dvs., in acord insa si cu ce accepta unitatea hoteliera respectiva in materie de decalare a sejururilor.
  2. Daca Unitatea de cazare nu percepe penalizari si Calatorul este de acord cu efectuarea unei noi rezervari intr-o perioada ulterioara, dar nu stie exact cand va putea calatori, se face anularea primei rezervari fara penalizare si se retine suma initiala platita ca avans pentru urmatoarea rezervare, urmand ca turistul sa isi poata alege un nou sejur atunci cand va sti cand poate calatori, insa nu mai tarziu de 31.12.2021.
  3. Daca Unitatea de cazare nu percepe penalizari si Calatorul doreste neaparat restituirea sumei avansate, se va anula rezervarea si se va emite factura storno cu scadenta 31.12.2021. Acest termen reprezinta cel mai indepartat termen la care noi estimam ca hotelul ne va restitui suma achitata pentru rezervarea Calatorului. Se vor depune toate diligentele pentru recuperarea banilor de la unitatea de cazare, apoi se va face restituirea, in termen si in limita sumelor disponibile. Deoarece tendinta este ca unitatile hoteliere sa nu restituie sumele achitate si doresc sa le retina pentru o rezervare ulterioara pe care Calatorul sa o efectueze la unitatea in cauza, recomandarea noastra este sa se utilizeze suma achitata ca avans pentru o rezervare ulterioara.
  4. In cazurile rare in care Unitatea de cazare percepe penalizari, EXIMTUR va depune toate diligentele necesare de a minimiza sau anula respectivele penalizari.

 

Va recomandam sa evitati cererile de anulare/retragere pentru sejururi /produse turistice interne care au date de desfasurare in perioade care nu sunt afectate de restrictii de calatorie si/sau de nedeschiderea unitatii de cazare la care aveti rezervarea. Pentru astfel de anulari, strict efectuate din initiativa Calatorului, se aplica conditiile standard din documentele de calatorie, respectiv Conditiile Generale de Rezervare a Serviciilor Unice de Calatorie si/sau a Serviciilor de Calatorie Asociate. Mentionam ca acest punct de vedere este sustinut si acceptat inclusiv de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor.

Click aici pentru a regasi, dupa caz, conditiile contractuale care guverneaza comercializarea produselor turistice interne la care fac referire documentele de calatorie incheiate cu Dvs. Calatorul.

Va multumim pentru intelegere si va asiguram de intregul nostru suport!

Echipa EXIMTUR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *