Gyula: relaxare spontana - partea II

Pe Camelia Giurgiu am cunoscut-o pe pagina nostra de facebook si am rugat-o sa ne scrie un articol despre experienta ei in Tunisia, tara de care parea ca s-a indragostit (lucru dovedit, dealtfel, odata ce am citit articolul scris de ea). Pentru ca am fost extrem de incantati de colaborare, si deoarece si Camelia este, la fel ca noi, o impatimita a calatoriilor, azi iti prezentam partea a II-a a unui nou articol scris de ea, despre un city break la Gyula, in Ungaria, cu imagini de la fata locului. Partea I a articolului o poti citi aici.

Timpul Universal

Un orasel cochet, cu o multime de flori, cu fantani arteziene fanteziste, cu buticuri stilate, cu un canal care traverseaza orasul (Canalul Eloviz), strajuit de salcii si tei si peste care, artezienele de pe un mal arunca jeturi-bolta pana pe celalat mal, in jocuri minunate. Si flori, peste tot flori. Parculete ingrijite, cu bancute plasate strategic, la umbra copacilor.

Un orasel cochet, cu o multime de flori, cu fantani arteziene fanteziste, cu butique-uri stilate, cu un canal care traverseaza orasul (Canalul Eloviz), strajuit de salcii si tei si peste care, artezienele de pe un mal arunca jeturi-bolta pana pe celalat mal, in jocuri minunate.

Am ajuns, in plimbarea mea prin centrul pietonal, pana la Ceasul Universal. Ceasul Universal simbolizeaza complexitatea universului, nevoia de unitate. Este realizat din sticla, fier si granit. Piedestalul este impartit in 12 zone, cate una pentru fiecare fus orar si pe el sunt inscriptionate cele mai importante orase de pe fusele orare respective. Noaptea, sfera din sticla a Ceasului Universal este iluminata (cam ca si un glob imens de Craciun).

M-am intors la hotel trecand pe langa cetate unde forfotea un intreg “furnicar”: corturi si cortulete, casute si gherete, o scena ridicata pe pajistea din fata cetatii... toate scaldate in lumina calda a felinarelor (a doua zi aveam sa aflu ca nimerisem in perioada in care se sarbatoreau zilele cetatii: norocoasa de mine!). Oboseala si vartejul de emotii si-au spus cuvantul si am adormit, cu gandul la toate cate planuisem sa se-ntample a doua zi.

Strandul din rezervatia naturala

M-am trezit dis-de-dimineata, n-aveam sa pierd timpul. M-am infruptat din bunatatile de la micul dejun (nu va puteti imagina cat de multe, cat de bune, cate feluri…) si m-am grabit la baile termale. Si-aici este de povestit!

Hotelul, printr-un culoar incalzit, are legatura directa cu strandul (in oferta hotelului este inclusa si intrarea la strand pe perioada sederii).

Strandul Bailor Cetatii este unul dintre cele mai frumoase din Ungaria si este calificat drept un strand de 4 stele. Are 19 bazine situate intr-un mediu deosebit, si anume in Parcul Castelului Almassy, intins pe o suprafata de 8,5 hectare, considerat rezervatie naturala si ocrotit prin lege. Printre bazine, fiecare cu specificul lui, cu apa la diferite temperaturi, acoperite, semi-descoperite sau descoperite, cu tobogane sau cu jeturi tasnind sub presiune pentru masaj - se intind zone intregi cu gazon impecabil, cu rondouri cu flori, cu alei unduitoare strajuite de copaci din cele mai diverse soiuri. Standuri cu zone de mancare si zone de relaxare, armonios integrate in flora protejata.

Fiecare bazin are regulile si instructiunile lui afisate la vedere si traduse in engleza si romana. Daca in efervescenta momentului uitam de reguli, supraveghetorii nu ezitau sa ne atraga atentia si sa ne tempereze, in cel mai politicos mod.

Mi-am alinat dorul de inot in ore bune petrecute in bazine, doar programarea la sedinta de masaj m-a facut sa renunt la balaceala. Sunt o multime de cabinete/saloane de masaj, in incinta stradului: de la masaj terapeutic, la masaj aromatic de relaxare - pe care l-am si incercat in fiecare zi (inclusiv masaj special al talpilor, foarte relaxant).

Cofetarii, terase, zone de joaca, de relaxare, dusuri (cu sapun, sampon si prosoape de unica folosinta), zone de schimb dotate cu uscatoare de par - toate demne de cele 4 stele ale strandului.

Bunatati si veselie

Dupa-amiza n-am putut sa ratez un tur al orasului intr-un trenulet pe roti tractat de un tractoras - confortabil si frumos colorat. Apoi am ratacit printre corturile si terasele insirate in zona cetatii, incarcate cu bunatati, suveniruri si jucarii - o incantare pentru copii. Un tarc cu cativa ponei - era mare veselie acolo - cativa copilasi calare pe ponei chicoteau si radeau molipsitor. N-avea cum sa nu te molipseasca veselia lor.

Intr-un bazin gonflabil umplut cu apa pluteau niste sfere gigant in care intra cate un copil si, dupa ce era etansat (sa nu se ude ocupantul), sa te tii distractie, tipete si rasete in rostogolirile sferei pe apa cu copilul inauntru.

Pizza, carnati, colaci, bomboane, turte… toate bunatatile copilariei. La lasarea serii, o formatie rock din Ungaria a urcat pe scena. Concertul rock a fost peste asteptarile mele si voia buna a continuat cu basii la maxim.

Cantand, in gand, m-am intors la hotel si am luat o bautura la bar. Inca savuram emotiile zilei in ambiata placuta a barului cand, de undeva, o insiruire de note in surdina… Valentin Saint Clair - Ces quelque mots. Ireal. Mai intai am avut senzatia ca mi s-a parut apoi, notele au crescut in intensitate si… era acolo. Pianul din hol nu era doar decor si cineva stia sa-l atinga… dumnezeieste. N-am avut curajul sa cercetez cine/ce si cum, de teama de a nu spulbera vraja momentului.

Am adormit zambind: rock si Saint Clair, istorie si breakdance… :)

Cofetaria de 100 de ani

Duminica dimineata mi-am urmat ritualul: micul dejun, inot si balaceala, masaj si relaxare. Dupa masa de pranz mi-am propus sa iau desertul in oras. Obiectivul era Cofetaria de 100 de ani.

Cofetaria de 100 de ani a fost deschisa in 1840 si inca etaleaza si ofera cumparatorilor o mare varietate de prajituri si bomboane, care mai de care mai gustoase.

A fost deschisa in 1840 si inca etaleaza si ofera cumparatorilor o mare varietate de prajituri si bomboane, care mai de care mai gustoase. Am luat o prajitura cu branza si un fresh de grapefruit. Prajitura a fost grozava, ma indemna sa mai aleg ceva… Am plecat promitandu-mi ca am sa ma intorc (mi-am tinut promisiunea - in dimineata urmatoare!). Cofetaria are si un muzeu care merita vazut, o incursiune in trecutul minunatiilor dulci.

Articol de Camelia Giurgiu (partea a treia a articolului va fi publicata weekendul urmator pe blogul nostru).