10 orase perfecte pentru mersul cu bicicleta

Fata pe bicicleta in oras

Bicicleta este mijlocul de transport ce a reusit sa urce repede scara preferintelor de transport, in special in orasele mari. O plimbare cu bicicleta poate oferi o doza de relaxare, dar te poate ajuta si sa cunosti mult mai bine orasul in care te afli.

Deseori auzim de Amsterdam ca fiind „orasul bicicletelor„, insa azi am vrut sa venim cu ceva deosebit, prezentandu-ti alte 10 orase din lume in care o plimbare cu bicicleta se numara printre cele mai placute activitati.

1. Trondheim, Norvegia

Liftul de biciclete din Trondheim, Norvegia

Liftul de biciclete din Trondheim – sursa imaginii: nablizo.com

Orasul din nordul Norvegiei si-a dezvoltat foarte mult in ultimii ani infrastructura dedicata mersului cu bicicleta, astfel incat locuitorii sai au ajuns adevarati impatimiti ai ciclismului. In Trondheim exista bineintelessi un centru de inchiriere a bicicletelor, o solutie perfecta pentru turistii care viziteaza orasul. Mai mult, in acest oras te poti bucura de o constructie extrem de interesanta: liftul pentru biciclisti, inaugurat acum 15 ani. Acesta are o mica pedala mobila ce circula pe o sina. Biciclistul, asezat pe bicicleta, isi pune un picior pe aceasta pedala, iar liftul il urca pana in varful dealului din apropiere.

2. Hamburg, Germania

Bicicleta in Hamburg, Germania

Portrete de biciclisti din hamburg – sursa imaginii: gudphoto.com

In ultimele decenii, locuitorii acestui oras important din nordul Germaniei au inceput sa revina la bicicleta drept mijloc de transport, in special in suburbii. Orasul-port a dezvoltat infrastructura necesara ciclistilor, avand si cateva agentii ce inchiriaza biciclete turistilor. De asemenea, din 1996, in Hamburg se organizeaza anual o cursa dedicata acestui sport, la care participa in jur de 20 000 de biciclisti.

3. Copenhaga, Danemarca

Biciclisti in Copenhaga, Danemarca

Biciclisti in Copenhaga – sursa imaginii: wikimedia

Copenhaga si-a castigat reputatia de unul dintre cele mai prietenoase orase atunci cand vine norba despre biciclete. Terenul plat, infrastructura creata cu meticulozitate si deschiderea celor din acest oras catre acest mijloc de transport au reusit sa ii intareasca aceasta reputatie, orasul fiind votat deseori unul dintre cele mai bune orase pentru biciclisti. In fiecare zi, aproximativ 37% din locuitorii din Copenhaga utilizeaza bicicleta pentru a circula cei aproape 390 de kilometri destinati pistelor de bicilete. Danezii invata de mici sa mearga pe bicicleta, acest obicei devenind un mod de viata. Telul autoritatilor este ca pana in 2015, 50% din locuitorii capitalei daneze sa utilizeze bicicleta drept mijloc de transport.

4. Groningen, Olanda

Parcare de biciclete in Gronigen, Olanda

Parcare de biciclete la gara din Groningen – sursa imaginii: shareable

Orasul ce a servit drept fortareata zonei de nord a Olandei in trecut, Groningen, este una dintre capitalele ciclismului in lume, avand una dintre cele mai bine puse la punct infrastructuri. Peste 50% din toate calatoriile efectuate in acest oras sunt cu ajutorul bicicletelor, iar 57% dintre locuitorii orasului calatorind cu bicicleta. Centrul orasului este in cea mai mare parte deschis doar pietonilor si biciclistilor, iar in oras se gasesc numeraose parcari special amenajate pentru biciclete.

5. Montreal, Canada

Cu bicicleta prin Montreal, Canada

Cu bicicleta prin minunatul cartier Mont Royal din Montreal, sursa imaginii: acrossandabroad.com

Montreal este capitala ciclismului de pe continentul nord – American. Orasul are un buget anual de 10 milioane de dolari destinati constructiei de piste pentru biciclisti si securizarii intersectiilor si portiunilor de drum mai periculoase pentru ciclisti. Aproximativ 730.000 de persoane, jumatate din populatia adulta a Montrealului, folosesc bicicleta, cel putin o data pe saptamana, pentru a se deplasa.

6. Tokyo, Japonia

Bicicleta in Tokyo, Japonia

Mama si copil pe bicicleta in Tokyo – sursa imaginii: pixabay

Grija pentru forma fizica si cea pentru mediul inconjurator se pare ca i-a determinat pe locuitorii capitalei japoneze sa renunte la masini si sa circule tot mai des cu bicicletele. Desi pare a fi un loc unde ar fi dificil sa circuli cu acest mijloc de transport, popularitatea acestuia este in continua crestere. Tokyo se deosebeste de alte orase interesate de ciclism din lume, deoarece ciclistii se amesteca printre pietoni, pistele fiind pe trotuare. Pentru a experimenta un alt fel de Tokyo, iti recomandam sa incerci sa pedaleze pe strazile acestei imense metropole.

7. Rio de Janeiro, Brazilia

Bicicleta in Rio de Janeiro, Brazilia

Biciclista in Rio – sursa imaginii: tandhblog

Primele piste pentru biciclisti din Rio de Janeiro au fost construite in zona faimoasei plaje Copacabana in 1992. De atunci aceasta retea s-a extins, localnicii dezvoltand un interes tot mai pronuntat pentru mijloc de transport. In prezent, orasul are 450 de kilometri de piste pentru biciclisti in constructie, beneficiind si de parcari destinate bicicletelor, inclusiv in statiile de metrou, si de un sistem de inchiriere a lor, numit SAMBA. Pistele disponibile au fost construite astfel incat sa permita vizitarea unora dintre cele mai frumoase zone ale orasului Rio de Janeiro, majoritatea fiind in apropierea oceanului si plajelor.

8. Sevilia, Spania

Bicicleta in Sevilia, Spania

Bicicleta in Sevilia – sursa imaginii: spanishsabores

Acest oras spaniol a reusit sa obtina ceea ce multe dintre orasele lumii tot incearca sa faca, sa dezvolte utilizarea bicicletelor. Cu doar 0,5% de calatorii cu bicicleta in 2006, in prezent, aceste oras are parte de mai mult de 7% din calatoriile zilnice efectuate prin intermediul bicicletelor. Aceasta crestere masiva a fost posibila datorita constructiei intense de piste pentru biciclisti si a sistemului de inchiriere de biciclete, initiate de conducerea Seviliei. ACeste piste au transformat pedalarea intr-o activitate extreme de sigura pentru biciclisti, pistele fiind separate de spatiul destinat autoturismelor.

9. Paris, Franta

Biciclete in Paris

Biciclete in Paris – sursa imaginii: pictures and poetry

Orasul de pe Sena detine unul dintre cele mai bine puse la punct sisteme de inchirierea bicicletelor, numit Velib, cu peste 1450 de statii raspandite prin Paris, disponibile timp de 24 de ore pe zi. Pasionatii de biciclete au la dispozitie peste 370 de kilometri de piste, multe dintre acestea fiind amplasate in regiuni interzise masinilor.

10. Bogota, Columbia

Pista de biciclete in Bogota, Columbia

Pista de biciclete in Bogota, Columbia – sursa imaginii: investinbogota

Capitala Columbiei, Bogota este unul dintre orasele cu cea mai dezvolatata infrastructura dedicate ciclismului. Ciclorutas de Bogota sau pistele pentru biciclisti sunt raspandite pe o retea de 350 de kilometri pe toata suprafata, predominant plata, a acestui oras si orice strada care se construieste trebuie sa detina si o pista dedicata biciclistilor. De la constructia pistelor pentru biciclete, utilizarea acestora s-a marit de cinci ori, intre 300.000 si 400.000 de calatorii zilnice fiind efectuate prin intermediul bicicletelor.

Tu ai folosit bicicleta in calatoriile tale? Impartaseste-ne experienta si recomandarile tale!

3 comentarii in “10 orase perfecte pentru mersul cu bicicleta

  1. Foarte interesant articolul. Mulţumim pentru idei şi recomandări. Cel mai mult mă tentează o plimbare cu bicicleta prin Norvegia, dar nu aş refuza să redescopăr Parisul pe două roţi.
    Vara aceasta am avut prima experienţă de acest gen. Am ales un traseu frumos cu piste de biciclişti cum nu am mai văzut nicăieri. Şi anume: Cannes de Cannet – Cannes – Juan les Pins – Cap d’Antibes – Antibes – Nice şi retur . Un traseu de 90 km parcurs în întregime pe coasta stâncoasă, deci cu urcuşuri şi coborâşuri. Cele mai reuşite fotografii de pe întregul traseu puteţi vedea aici http://corasb.blogspot.ro/2014/10/cote-dazur-pe-doua-roti.html

      • Vacanţa a fost de fapt un circuit prin Franţa, Italia, Austria, Slovenia şi Elveţia, cu 4 nopţi de cazare pe Coasta de Azur. Ca orice circuit, cu program strict, cu treziri matinale şi cu sute de kilometri de parcurs zilnic, a fost obositor.
        Plimbarea cu bicicleta am făcut-o în timpul nostru liber, adică seara după ora 20, pentru că ziua eram plecaţi cu grupul. Şi nu, nu a fost o plimbare obositoare, ci din contră în fiecare seară ne-am încărcat bateriile pedalând zeci de kilometri prin cele mai exclusiviste staţiuni. Asta ca să putem începe o nouă zi cu forţe proaspete. E drept că suntem antrenaţi de acasă….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *